Mist hing op 't land

9 augustus 2020 - Barra de Valizas, Uruguay

Edit 18.10: Veur de Nederlanders onder ôs: ut volgende verhoal is un poging tot Limburg maar op zien Jans met spelvouten, vormfouten schrieffouten.

26 juli 2020, Barra de Valizas 14.05

De was van 5 daag geleeje hink nog steeds te druüge in de sloapkamer maar ik ken doar de onderbokse, zük en kleïer zien det ut vandaag unne goaie daag wuurd (geen laksheid, maar gezien het de laatste dagen nogal vochtig is wil niets in huis meer drogen, zo ook de was).

De was

Vanacht waar dan wal stervens kald, zeker wannier de wind tussen de kieren door kump, maar de zon schient alweer volop rond half 8 dus we starten de daag.

Umdet ôs hoes, of ja, idder hoes eigenlik, neet is aangesloate op un riool of iets det veur opvang doorgeit, beteikend dit in ôs geval det we/ik minimaal een kier per week de schieteimer deponeer op de komposthoup. Kenne we later de plantje weer mei bemesten. Klein noadeil van zonne komposthoup met unne nieuwe lading is det als de zon heej vol op schient dit ouk geit breuïe, en det ruukse de ganse daag want de wind stuit fout. Haha.

De komposthoup tussen de bleuiende Acasias

Maar goad, vandaag hebben we ein doel. Éin doel det al moanden op zich luüt wachten, maar vandaag is ut dan zoever. Pleun is ondertussen ouk wakker aan ut weare dus stel ik veur um alvast water op te zetten veur de maté zoedet Pleun rustig de auge ken oapenen. Met goaie zin stap, naja stoan ik op, oet bed de keld tegemoet. Vervolgens daal ik via de ledder richting de vrieskeld van de begaande grond. Anders dan de boaveverdieping kump de zon heej pas rond un oar of 12, veurdeil wal is desse metein wakker bis. Einmoal onder is de motivatie gestegen en bedenk ik mich dan maar metein um richting de bekker te laupe. Zien we dr metein vanaaf en de mik is nog goad werm.

De prachtige zee

Ut is half 9, de zon schient, Tom is ouk weer present en de zië is prachtig stil en eb is net ingezet. Ut thoesfront wuurd gebeld um vervolgens de dagelijkse update beej El Léon mei te kriege. Vandaag weinig nieuws anders dan det de befaamde pan de ajo dr pas volgende weak wear is umdet de knoflouk neet mier te verkriege is. Ach, de mos maar ergens zürg um hebben. Um de hoak richting ut strand kump Mauro net noar boete. Mauro is inmiddels geadopteerde door Toto dea de letste weake beej um veur de deur verscheane is en zich thoes gemak heat. Tis honden eigen heej. Scheelt det Tom en Toto elkaar kenne dus ut blief rustig. Ut weer wuurd besproake, hea heat unne zonnewijzer gemaakt van schelpen, de hoeze en grondprieze weare vergeleken en al snel is dr un half oar verstreake. Ut is ut begin van ut walvisseizoen en met un starende blik de zië euver kiekend of dr ein te spotte velt laup ik met unne iets te actieve Tom noar hoes.

Dr wuurd un eenvoudig ontbijt gemak, bruëdje queso en un bruëdje jamón-queso en tussen de happen hear verschienen weurd en alinea's in beeld. Vandaag goan we eindelik wear un blog plaatsen. Pleun heat ut veurwerk gedoan, de foto's van detail veurzeen en in ut blog geplaatst. Zelf heufde ik allein mien commentaar tussen de regels doar te plaatsen en oh ja, nog un paar foto's uploaden. Ik ken uch zeggen, ut werkt erg mediterend alsse dich neet stoors aan de belachelik vuul aantal stappen diese mos doan um éin foto te plaatsten. Verrassend genoag verlup alles rustig en rond de klok van 2 's middaags stipt wuurd noa moande van stilte ut blog geplaatst! Noar de inspanning van de ochtend geneate we vanoet de sloapkamer van de zon dea inmiddels vol op ut huiske stuit en door de opensloande deur schient (hey, ook de kleine prestaties mogen genoemd worden. Er is een blog geplaatst én we vinden elkaar nog steeds lief, toch iets om op te proosten). Guille kump nog effe langs um noar de stove te kieke en van un kleine aanpassing aan de stove eindige we met ut aafbreake en renoveren van de gehiele veranda. Naja, aafwachte wie lang ze heej veur goan oettrekke. Wat vandaag neet kump kump volgende week wal liek heej wal ut mantra (mañana, mañana). Van alle deur en deur verkaupers kriege we zelf ouk trek in iets lekkers en Pleun besluut un apple crumble experiment oet te voeren met de koekenpan en ut gaasfornuus (Koert's appelschoteltje moet ook kunnen zonder oven ;)).

Apple crumble anyone? Apple crumble

Apple crumble

Ierlijk is ierlijk, veur unne ierste kier in de pan waar ut unne erg geslaagde poging en met liefde wuurd alles opgegeate. De rest van de oavend doan we rustig aan. Ik heb allein nog ruzie met de pan als ik de kruuk wil vullen. Ut vereist nogal wat concentratie um zo'n ding te vullen en beej de twiede kruuk dea gevuld wuurd geit ut redelijk fout en geit ut gros van ut koakende water euver mien hand in plaats van in de kruuk. Ach det gebeurd en als alles opgeruumd is bereiden we ôs veur op unne nieuwe daag. Morgen meuge we wear aan de slaag.

Zonsondergang Zonsondergang

27 juli 2020

Vandaag zien we weer heerlijk vruug wakker, zoë rond half 7 aan de stand van de sterre te zeen. Umdet ut moandaag is hoale we ut ontbijt neet beej El Léon, want dea is dicht, maar beej de supermert, el Puente. Dit kump goad oet want deze ligt ouk dicht beej de Barra en dus wisselen we geliek de handschoan um veur eine linkse en eine rechtse. Dea twiede linkse wuurd metein weer verkocht aan un aardige mevrouw die mich bedankt veur ut helpen herinneren um handschoan te kaupe. Weer un goaie daad verricht. Rond de klok van 10 laupe we weer richting de "Las Acacia's", huus weare heej aangeduid met namen in plaats van hoesnummers, woar we de letste hand leggen aan de tuin.

Pleun aan het werk Jan aan het werk

Pleun werkt de heg beej en ik leaf mich oet op de wirwar van planten die doar de joare hear un eige leave zien goan leiden. Ut letste ontkroed wuurd dr oet gehoald en dan is deze tuin wal zoë goad als kloar. Morgen doar noar hoes nummer 2, "Mali".

Net als we wear truuk zien beej ôs eige huuske kriege we un berichtje van Henk en Maya det ze in ut durp zien en of we samen un pilske kenne doan. Dus we dreije ôs um en laupe richting de plaza. Onderweag stoppe we beej de kleine supermert veur pils als we dr achter komme det dr allein nog maar malt of Stella in de koelkast stuit. Hmm... naja dan maar Stella en we komme dr achter det dr leveringsproblemen zien dus dit is ut letste bietje wat dr nog is. Op de plaza zitte Henk en Maya al te genieten van de zon als we aan komme laupe. Maya geaft aan det ze zeer tevreden zien met de tuin en det als we zin hebben we morgen beej Mali verder kenne goan. Vandaag is namelijk de veranda umliëg gekomme en deze meug met souplesse gedemonteerd weare. Hulemaol ôs ding, dus det goan we doan. Verder heat Henk un aantal buim gesnoeit, dus ut schient det de ganse tuin vol ligt met groëte takken snoeiaafval en det noar de euverkant van de stroat verplaatst meug weare. Of zoeals Henk ut zeat, ik ut snoeiwerk geej ut Takkewerk. We proate nog euver koetjes en kalfjes en als ut beer op is, is ut ouk weer tied um hoeswaards te goan. Maar neet veurdet de volgende mijlpaal un feit is.

Ierste loën

We kriege ôs ierste zoerverdeende salaris woar we huul trots op zien. Umgereakend is ut misschien net ut oarloën van un 16 jeurige maar "quien no honra a lo pequeño no vale lo grande" (wie het kleine niet eert is het grote niet waard) , dus weej zien dr zeer content mei en ozze huur is gedekt. Dank Henk en Maya!

Met ôs ierste loën hoale we metein un essentieel gereidschap veur de keuken. De letste weake hebben we namelijk elke oavend ozze kruuk gevuld met un moeilik te hanteren pan dus vinden we det we eindelik unne fluitkeatel verdeant hebben. Woarse al neet blie mei kens zien (en wat voor één hij heeft zelfs glitters!).

Meneer met de nieuwe fluitketel

De rest van de daag geneate we van ut wear en 's oavends kenne we zonder gestuntel de kroek vullen met de fluitkeatel. Wat un luxe, zonder te morsen euver de vloer of ozze hand hebben we de kruuk gevuld.

28 juli 2020

Vandaag is ut prachig weer, teminste det denke we want ut is nog donker als we wakker weare. Ein veurdeil van zoë vruug wakker weare is det we ouk op tied aan de slaag kenne. Via El Léon laupe we samen doar, met Tom dea ôs op de voat volgt, noar Mali um doar de veranda oetelkaar te hoale. We hebbe de sleutels veur ut hoes en ouk van ut tuinhuuske gekreage woar ut gereidschap in ligt, dus vol goaie moad wille we aan de slaag. Dan bliek det we de foute sleutels hebben dus gen gereidschap. Hmmm... dan goan we maar aan de slaag met de tuin. Pleun begint met ut beejknippe van ut bos aan acasias, die greuie als koel heej, en ik begin dan maar met ut versleipe van de takke. Als ut gros van de tuin leag is hebben we de smaak te pakken. Beej ôs hoes stoan ouk verschillende acasias die hoëg nüdig toe zien aan un snoeibeurt. Dus einmoal thoes goan we gewapend met biel en snoeischier ozze buüm te lief. We motte wal reakening halde met de zomer aangezeen ut heej dan rond de 40 grade en de zon pal boave ut hoes stuit. Met wat tips van Daniëlla besloet ik in plaats van un aantal groëte takke aaf te zagen deze met touw en iezerdroad aaf te buigen, zoedet ze oeteindelik in de zomer veur schaduw goan zurgen.

En buig

Gedouched en al zeen we vanaaf de bank de zon veur roëd achter de horizon verdwiene. Als zelfs de moan al besluut um half 10 achter de horizon te verdwiene vinden weej ut ouk goad en kroepe ut bed in. Morgen hebben we in druk programma, s' morgens werken, 's middags noar de stad en in de oavend zien we kloar.

29 juli 2020

Beej ut oapene van mien ouge, staar ik ut duuster noar un prachtige sterrenhemel. Dean is heaj altied wal erg zichtbaar, maar rond deze tied van ut joar hink dr unne druüge lucht woardoar de sterren nog helderder zien. En aan de temperatuur te veule zal ut wal rond de klok van half 6 zien. We zien dr namelijk achtergekomme det tussen 5 en 6 de hemel op zien donkerste is en de keld dan ouk tot zien volste recht kump. Ein noadeil, truuk in sloap valle is dan erg lastig. De kroek is nog un bietje lauw en ut matras, plus de deakes, zien euveral stervenskald op de plekke woarse neet ligs. De truck is um zo stil meugelijk teagen elkaar te blieve liggen en de kroek als un soort van barricade tussen dich en ut oeteinde van ut deake te leggen zoedet de kroek de kalde lucht teage hoait (óf gewoon dicht tegen Jan aankruipen. Ik had aanzienlijk minder last van de kou). Van de wermte heufse ut neet mier te hebben. Dus dan maar van ut oetzicht genieten en ut langzaam leag zeen weare. Ondertussen heb ik un appje van Ramona gekreage en ut plan van de daag wuurd metein wear umgegoeit en um half 10 meug ik paraat stoan um noar Castillos te rieje. Dus dan maar opstoan en ontbijt hoale zoedet Pleun nog rustig wakker ken weare (blijft toch mooi dat 'rustig wakker worden'. Wanneer Jan brood gaat halen komen namelijk de elfjes die zorgen dat de afwas wordt gedaan en het huis word geveegd, maar eerlijk is eerlijk, ik vind het heerlijk om 's ochtends even alleen te zijn. (Neet dan? Had zelf kabouters in gedachte)).

Beej El Léon is dr goad nieuws. Huul waarschienlik goan ze dit weekend oape. Ut café is bijna winterproof en heej en doar heuf allein nog wat plastic zeil opgehangen te weare. Ut strand is op dit tiedstip meistal nog verloate en de enige geluiden die te huren zien, is de zië en zien golven die vandaag huul kalm aan land kommen, un paar vogels en un roedel hund die dageliks tot halverweage al blaffende achter dich aan laupe, of achter Tom maar des um ut eave.

Als ik thoes kom ligt madam nog (volgens mij heb je af en toe werkelijk geen idee) heerlijk in bed dus als unne echte gentelmen kriegtse natuurlijk een goad ontbijt op bed met Maté en un bruëdje kiës (word overigens zeer gewaardeerd!).

Rond half 10 stap ik in de auto, hea start metein ondanks de keld en un weak stil stoan dus goad teiken, en hoal Richie beej de Picaflor op (een verjaardagscadeau voor Jan scoren wordt werkelijk op iedere mogelijke manier gesaboteerd. Ik stelde nog voor om met Richie te gaan, gezien we er in Castillos wél mogelijkheden zijn om iets te scoren maar Jan is standvastig dat hij mee wil. We sluiten deal dat ik zaterdag alleen die kant op ga en ik besluit me nu op een verjaardagskaart te focussen. Geen meesterwerk maar dan heb ik in ieder geval al iets).

Ik ken metein testen of al ut snoeiwerk van aafgelaupe weak zien werk duut. Deze heat Richie namelijk als un nieuwe toplaag euver de modderweag gelag. En jawel, zonder problemen komme we wear beej de camping. Allein beej ut dreïe geit ut bijna mis als ik klem kom te zitten tusse ut puin maar Frenkie heat dr zin in vandaag dus heej ouk gen problemen. Als Richie ingestapt is zette we voort richting "de stad". Ik ken merken det ouk beej Richie en Ramona de keld eur bezig hoait want onderweag wuurd euver alles wat enigszins de kachel in ken gefantaseerd. Bijna stoppe halverweage um unne liëghangende tak van de baum te hoale maar det zoei beteikene det we de ganse weag motte aafzette dus toch maar neet. Vandaag heat Richie eindelijk gelök want noar 4 weake heatte eindelijk alle juuste onderdeile van ziene kettingzaag dus kumpe vol trots met de motor aan op un "Texas chainsaw" achtige wijze richting de auto. En door... of neet. Toch nog iers langs de garage maar doar is niks, dan noar de Todo boëdschappen hoale. Oh en nog effe langs de Barra, postkantoer, bank maar alles wuurd in un rap tempo afgewerkt. Intussen dwaal ik zelf ouk nog maar doar ut centrum en hoal unne wermen trui als cadeautje veur Pleun (té lief, maar ik wilde juist iets voor jou scoren!). Erm meadje heat ut altied kald. Als alles kloar is rieje we wear truuk en spreake we aaf straks beej ut Mali hoes um de umgevallen buum weg te hoale.

Straks bliek toch al wat dichter in de toekomst te liggen dan gepland, dus beej thoeskomst eat ik nog ff un bruëdje en Pleun stuit al umgekleid en al kloar um aan de slaag te goan. Met de wasmand laupe we euverstroat (gister de was van de waslijn gehaald bij Mali omdat het droog was, maar gezien we geen sleutel van het huis hadden, heb ik het maar mee genomen naar ons huis) via Alicia um hoapelijk de goaie sleutels op te hoale. Als we beej ut scheurke zien bliek alles te kloppen en gewapend met hamer, knieptang en koevoet goan we de umgevalle veranda demonteren. Vol enthousiasme goan we te werk. Pleun is teagegewicht um de balken op zien plek te halde en ik goan met de koevoet ut frame te lief. Verrassen genoag geit ut vreej soepel en binnen know time is ut hout van de stalen platen verwijderd. Nou kump ut leuke gedeilte, alle nagels en schroeve meuge oet ut hout gehoald weare. Mekkelijk denken we maar wat bliek, ut zien dieke nagels in hardhout die bijna met gen meugelijkheid dr oet te kriege zien, gedreide nagels en verroeste met nagels met hoedjes die metein aafbreake dus unne goaie um ut geduld te testen (of je frustratie op te uiten, het is maar hoe je het bekijkt).

Nagel remove service Harde werker Werkeuverzicht

Ondertussen kump Richie met ut ganse gezin de tuin in gelaupe en geliek wuurd de kettingzaag oetgetest op de umgevalle acasias. Wahikm (Juakin, maar zo spreek je het inderdaad wel uit) kriegt frontrow seats aangezeen hea hulemaol fan is van het geluid van de motor. Pleun en ik zien ondertussen kloar met de veranda en goan verder met ut umgevalle hek aan de achterkant van ut hoes. Zelfde principe als de veranda, proberen ut hek op subtiele wijze oetelkaar te hoale. De taken weare verdeild. Pleun begint weer met ut verwijdere van de nagels en ik hoal met de koevoet de planken los. Dit geit eigelik best mekkelijk. Pleun zeukt allein nog de beste manier um de planken near te leggen en oeteindelik meug de steine gril/barbecueplaats als werkbank fungeren. Als alles los, oet elkaar en nagelvreej is help ik Richie nog ff met ut sleipe van brandhout terwiel Pleun alles opruumt. En dan houwe we de pin dr in en zien we kloar veur vandaag. We sloete de daag af met un prachtige zonsondergang, morgen weer unne daag.

Zonsondergang

Oavends roëd

30 juli 2020

Ut waas kald vannacht! Zelf Frenkie heat ut kald maar ut is wal unne prachtige daag. De ochtend dauw hink bevrore euver ut landschap.

Kalde start van de daag Nog mier vors Ouk Frenkie heat ut Kald! Bevroren bloezem

Vorst

In bed werme we op en als de zon de aarde weer opgewermt heat make ôs kloar veur de daag.

We veule ôs inmiddels echte tuiniers en kappe beej elke baum of stroek de wildgreuj weg of hervormen de baum zoe det ut weer un bietje verzorgd dr oet zuut. Ondertussen dreit de was in ut andere hoes en wuurd brandhout beej elkaar verzameld. In de tuin stoan un aantal eucalyptusbuum en ut hout van deze baum schient nogal extra werm en lang te branden. We hebben allein gen ker of iets dus ut brandhout wuurd beej elkaar gebonden en ik meug als un trekpeard de stapel achter mich aan sleipe met de complimenten (lachen, klappen en er wordt een hoop 'loco!' Geroepen) van de lokale bevolking die veur deze klusjes echte peard hebben.

Werkpeard

Fiets kwijt iemand?

Tis un kleine durp maar met umweag en al dr beej, want de was mot opgehoald weare,

Nate (was)zak

is ut beej elkaar toch gauw ruum unne kilometer sleipe. Pleun is ondertussen via "del Mar", des de kleine supermert, gelaupe veur un welverdeend pilske. Heej kump ze dr achter det inmiddels allein nog maar malt te kriege is (veel producten worden hier geïmporteerd uit Argentinië en Brazilië, zoals bier en boter. Gezien de grenzen nog steeds op slot zijn komen deze producten het land niet meer binnen. Met name in de buurtsupermarkten als del Mar zie je dat de schappen steeds leger worden. Zo vertelde Maya al dat ze voor haar favoriete chocolade al een aantal supermarkten had geplunderd omdat het op begint te raken) dus teleurgesteld ontmoete we elkaar thoes weer (daarbij was dit een goede smoes om even zonder Jan op pad te gaan dus ik duimde heel hard dat één van de toeristische kraampjes er zou staan, waar ik een trui had gezien die Jan wel tof vond. Maar er is geen pijl op te trekken wanneer ze er staan en vandaag bleek niet de dag).

zonnestralen pakken

Niet getreurd, de zon schient, ut is werm dus dan maar lekker in ut zunke un potje kaarten. Rond half 4, als ik wear us verloare heb, laup ik op en neer noar "El Puente" woar ze gen last hebben van leveringsproblemen en met twie flessen beer en unne kiepschnitsel kom ik voldaan truuk. In Nederland zitten minsen met allerlei maatregelen op ut terras, want als de zon schient goan we ut terras op, maar heej hebben we ouk ut echte terrasgeveul. Kaartje legge, zunke en un heerlik kald pilske. Wat is de winter toch verschrikkelijk.

lekkerrrr Reclame poster

Alles kan kapot met Jan in de buurt

Guille is ouk nog de langsgeweas um noar de kachel te kieke en heat dreej gaatjes dr beej geboord. Op dees manier kump dr tenminste ouk lucht in de kachel als de puerta dicht is en de rauk wuurd zoë ouk beater aafgezoage. Det is ut idee, dus wuurd dit ouk metein getest. Ut hout van de eucalyptus brand inderdaad erg hard en de kachel wuurd metein goad schoën vanbinnen, ut veur blieft aan, of ut stikt neet geliek in idder geval, maar ut raukt dr neet minder op. Sterker nog, hea raukt nog mier umdet ut deurke neet mier gans sluut dus dr wuurd weer un nieuw plan bedacht.

Het huisje uitroken de stove

wel prachtig licht

Morgen of deze week probeert hea un parilla (rooster) in de kachel te maken zoedet ut veur hoëger ligt en de rauk dus neet mier via de deur noar boete kump. Naja, aafwachte dan maar, morgen weer unne daag.

31 juli 2020

In principe begint elke daag zoeals elk ander, wakker weare, broëd hoale en ontbijten en dan start de daag (als Jan brood aan het halen is schrijf ik een verhaal op zijn verjaardagskaart. Ik ben vollediggefocust wanneer er een spin naar beneden valt op mijn schouder.

Itsy bitsy spider

Nu ben ik opzich niet bang voor spinnen maar ze hoeven niet richting mijn hals te lopen, zeker niet als ze vrij dik zijn en ik geen idee heb of er hier überhaupt spinnen zijn waar je voor op moet letten. Dus ik praat tegen de spin dat hij de andere kant op moet lopen en probeer hem in de deuropening van het balkon met een stukje karton van mijn trui af te krijgen wanneer de buurman al lachend langs loopt of het allemaal lukt, top.). En sommige daag zien drukker als andere en vandaag is zonne niks doan daag. En dan ligse heerlijk met un bruëdje en vers geperste jus in bed en dan trilt inens ut ganse hoes... Trrŕŕrrttktktktkekkrtkkk. Trrrrkrkrkttkkrrt.. Ut deurt effe maar dan hebben we ut doar.

De specht

De Specht

(Onder video's zie je een geluidsfragment)

Un jonge bonte specht heat de sombrero bovenop de kachelpiep miszeen veur unne baum en geit dr hulemaol los op. Naja bisse metein ouk weer wakker. De rest van de daag wuurd dr genoate van ut weer vanoet de sloapkamer en Pleun duit nog un rundje strand (voor Jan's verjaardag wilde ik graag met een bootje naar Montey Omnibues varen. Nu heb ik hier vorige week in de haven naar geïnformeerd maar toen stond het water te laag. Gezien Jan's verjaardag dichterbij komt wilde ik toch informeren of het echt niet mogelijk is. Ze tippen om naar el Puente te gaan, zo'n 10 km verderop. Mogelijk vaart er vanaf daar nog wel wat. Daarbij krijg ik een uitleg naar een bedrijfdat te paard dezelfde route aflegt. Dus ook daar even informeren naar de mogelijkheden. Nu zijn we niet persé paarden mensen maar informeren kan geen kwaad. Wanneer ik te horen krijg dat het echter zo rond de 50 dollar per persoon is, enkele reis, laat ik ook dat idee maar varen. Ik baal flink maar probeer het niet teveel te laten beïnvloeden. Daarbij zijn de weersvoorspellingen belabberd dus Jan heeft zelf al aangegeven dat hij het liefst thuis blijft om te kunnen controleren of het niet binnen regent. Gelukkig staat het vriendelijke meisje wat de trui verkoopt er wel! Als ik zeg dat Jan bijna 2 meter is weet ze ergens nog een grote trui te vinden die zou moeten passen, hallelujah!). Maar, Vandaag doan ik niks!

1 augustus 2020

Tom heeft vannacht weer de wacht gehouden

(Ochtend) douw

Mist hing op 't land. Vandaag hebben we groëte plannen, un kleine deil van un nog groëter plan, en maken ôs op veur un dagje La Paloma, zo'n 60 kilometer verderop aan de kust (we rijden nog langs el Puente waar het is uitgestorven. Ik moet me er maar bij neer leggen, morgen gaan we niet varen).

La Paloma in de mist

Zodra we de "stad", naja resortstad, inrieje is ut weer echter umgeslage en hink dr un deake mist euver de zië en de stad is oetgestorven. Dus noa un paar kier doar de "ramblas" achtige hoofdstroat gelaupe te hebben besloate we maar um rechtsumkier te doan en truuk noar Valizas te goan.

Walvis geraamte Maria aan de kust Natuurlijke tunnel Koeien!

Vandaag of eigenlik dit ganse weekend hadde we groëte plannen in gedachten maar aangezeen ut weer neet mei zit en alles dicht is zien we maar thoes gebleave (nou ja, ik heb het halve dorp gezien in de hoop een verjaardagstaart/ kaars te vinden. Iedereen wist me door te sturen maar uiteindelijk kwam ik tot conclusie dat dít in Valizas niet te krijgen is, helaas).

Daniëlla wiest os ouk dr op det 1 Augustus is ouk unne speciale daag. Heej un trivia (Let neet op de matige Google vertaling): Op 1 augustus wordt de Pachamama gevoerd, waarvoor onder andere een aarden pot met gekookt voedsel wordt begraven, samen met cocabladeren, alcohol, wijn, sigaretten en chicha. De Pachamama, of Moeder Aarde, is de vrouwelijke godin van de aarde en vruchtbaarheid, een goedaardige landbouwgod, opgevat als de moeder die mensen voedt, beschermt en onderhoudt. In de Inca-traditie is zij de godheid van de gemeenschappelijke landbouw, de basis van alle beschaving en de Andesstaat. Het is de meest populaire van de mythologische overtuigingen van het Inca-gebied dat nog steeds sterk overleeft. Maar dus neet allein in incagebieden wuurd dit gevierd maar ouk heej in Valizas is ut veur sommige minse unne moeie en spirituele daag um stil te stoan beej ut moeis van de aarde en dat we dr zunig op motte zien.

Naja, sidetrack gehad, neet alles is trouwens dicht. In de laup van de aafgelaupe weeke zien ze beej el Léon druk bezig geweas um de kroeg winterproof te maken. Det wil zeggen, un paar platen hout um un moar te maken teage de wind en wat extra diek plastic als ramen. En jazeker, ut heat zoë meuge zien, vandaag is el Léon officieel oape met livemuziek en al! Thoes drinke we samen in met un goaie fles whisky en rond de klok van 11 laupe we richting el Léon. Zelf ben ik neet zoë van verjeurdage, al waas veurig joar erg geslaagd, dus in volledige anonimiteit de 36 induiken vind ik neet erg. Ware ut neet aan Pleun, want we zien nog gen twië pilskes binnen, let wal heej zien ut gen vaasjes of halve liters maar flessen van bijna unne liter, en Pleun meldt tussen neus en lippen doar aan Júan det dr nog un klein fiëske gevierd wuurd in zien kroeg zonder det hea ut weit. Dat kenne ze heej dan weer neet ongemerkt veurbeej loate goan (als Juan vraagt hoe oud we eigenlijk zijn, vind ik dat we best mogen zeggen dat je om twaalf uur een jaartje ouder wordt). Neet huul vuul later weer ik dan ouk doar de ganse kroeg toegezongen, vleage shotjes de bar euver en is de anonimiteit verdwenen. De rest van de Oavend is wat vaag noadet ut ierste kado in rauk is opgegaan (ach hoort erbij, het was volle maan dus we hebben de avond al starend op het strand afgesloten)

Live muziek in Léon

Vaag... ;)

2 augustus 2020

Ut is alweer unne tied geleeje maar wakker weare is vandaag wal erg lastig. De auge goan langzaam oape, dit kier neet van de keld maar ut is zoewaar vies werm. De zon stuit al vol op de ramen te schiene en we komme dr achter det ut 11 oar is geweas. Hmmm... En dan kump de kater.

We hebben un insluiper

Dn ierste daag wuurd dan zoë goad als volledig brak in bed gevierd (ik heb puur voor de vorm nog voorgesteld om te kijken of we nog ergens taart konden scoren, maar dit werd beantwoord met een dodelijke blik).

de jarige job in z'n nieuwe trui

verjaardagscadeautjes

Maar zelfs in Uruguay weite ze ôs te bereiken en dr wuurd flink wat aafgebeld en beej geproat met ut thoesfront. Als we ôs wat sterker veule laupe we nog un rundje euver ut strand maar dan zit de daag dr weer op.

dromer prachtige lucht! Volle moan doar de buum

Ut waar unne heerlijke brakdaag, maar morgen meuge we wear an die arbeit (nu vergeet je zomaar je spin! In de badkamer zat een spinnetje waar Jan helemaal gefascineerd door was, zie hier het resultaat van zijn fotoshoot).

De slak

3 augustus 2020

Als we wakker weare schient de zon nog ergens doar de wolken maar al snel betrekt ut en wuurd Valizas bedekt onder un deake van mist.

Goaiemorge Huuj peard

Mist

Via de app kriege we van Maya te hure det we vandaag maar rustig aan kenne doan en van ut heerlijke weer meuge genieten en zelf un duik in ut water kenne doan. Hmmm... des toch un andere beleaving van goad wear dan det weej hebben. Dus we goan maar aan de slaag. We make wal nog un kleine tussenstop beej de garage. De accu's van ut hoes zien leag dus die hebben unne goaie boost nüdig.

De GFT dienst

Umdet we allebei de noaweeën veule van ut weekend hoaie we ut vandaag beej blaaier versleipe met unne doak en un bietje rond ut hoes herken. Alder weare heat zien noadeile :).

de bijgesnoeide Acacia's werkend

pakezel

Teage ut einde van de middaag meuge we de accu's wear ophoale. Pleun heat wat last van de rug dus laupe we op ôs doeie gemak richting de garage. Ik ren nog snel de supermert in um boodschappen te hoale veur ie oavendseate terwijl Pleun doorwandeld.

De plaza

Uruguayaanse logica

Ik vergeat wal, iets snel willen doan bestuit heej neet. In de supermert is op ut moment ein stuk personiel aanwezig. Det is neet zoë raar want det is meistal heej beej de kleine, maar det waas ik dus vergeate. De leverancier moest nog iets geteikend hebben, beej de kassa stuit nog emus anders dea tijdens ut aanrekenen de rest van de boedschappen beej elkaar geit rapen en net noa ut aafrekenen kump de groëte leavensvroag toch nog veurbeej: welke geurstaafjes neem ik mei? Twie tomaten, un zakje raspkiës en geveulsmatig 10 minuten verder laup ik noar boete en al rennend doar noar strompelend Pleun welke ik vlakbeej de garage pas beej hoal.

De garage

Prachtige meneer van de garage verteld zien leave verhoal en visie. Hea duit mich denken aan unnen hoefsmid oet de 17de ieuw dea zien vak van binnen en boete kent, alles wat unne motor heat kente repareren, hesse un nieuw onderdeil nüdig makke ut zelf en we kriege tekst en oetleg euver elke stuk gereidschap. Det we um amper begriepe of verstoan mede doar zien spraakgebrek, dit ouk netje en beleafd vertellen, mak veur um niks oet. Hea wilt gear zien ervaringen deile en legt ouk metein oet woarum hea un spraakgebrek heat. Naja ut is unne moeie man, ergens ver in de 80 en noeit verder gekomme dan of durp woare geboren en getogen is. Hea heuft neet de wereld in, de wereld kump wal noar hum. Ut geheim van zien werken is dette tussen 21.00 en 9 meug drinken. Zoë kumpse de daag doar ;) (deze man is een legende in het dorp, simpelweg omdat niemand hem verstaat. Jan heeft hem al een paar keer ontmoet en kan er niets van maken en gezien mijn Spaans ietsjes beter is mag ik de woorden die ik herken vertalen zodat we zijn verhaal kunnen plaatsen. Hij is geboren met een hazenlip. Deze hebben ze geprobeerd te opereren waarbij er een gat is ontstaan tussen zijn mond en neus, wat hem onverstaanbaar maakt. Desalniettemin verteld hij graag over zijn dag om de tijd te doden tot 21.00. Van zijn vrouw mag hij dan pas drinken).

Mistig plaza

Oavends eate

4 augustus 2020

Als we wakker weare hink dr nog steeds un deake van mist. Pleun is vandaag un bietje krank dus we doan ut wear rustig aan.

Jan en Tom ruimen het afval op inbrekers

Mali heat unne zeer groëte tuin woar geveulsmatig al un joar niks mier gedoan is, dus we goan doar woar we gister gebleave zien. Kleine buum weare beejgesnoeid en veur de rest heb ik blear stoan te herken veur 2 oar. Pleun is inmiddels aan un helse klus begonnen. Euver de ganse lengte van de tuin heat zich aan ein kant un moar van greun en prikkelstruik gevormd. Deze wuurd wal is beejgehalde maar de struuk wuurd allein van onder aafgekapt en neet opgeruumd, dus ut hink massaal euver elkaar hear en ut hek stuit op umvalle. Als Pleun unne meater of 2 gedoan heat is ut goad geweas (vanochtend misschien nog alle maaginhoud eruit gegooid, maar na flink zweten voel ik me een stuk beter).

de mannen

We genieten nog ff in de zon met maté en dan op noar el Léon veur verse mik. Beej el Léon vertelt Martín zien vervolg op un gesprek van zaoterdaag en geaft zien visie euver kinder kriege en de mentaliteit van ut westen. "Dr wuurd vuul te bang gedaon en te vuul gepland en doorgedacht" is zien meining. Un hoes, vrienden en familie is ut belangriekst. Geld is nüdig maar neet belangriek en dat ganse materialistische gedachtegoed wat in ut westen de scepter zweit is onzin. Geneet van ut heej en nou en staar neet te ver in de toekomst. Det heat allemoal gen zin" (hij zei onder andere; als je vandaag gelukkig bent, waarom zou je er dan vanuit gaan dat dit in de toekomst anders is? Als je je vandaag zorgen maakt over de toekomst, zal je dat in de toekomst blijven doen. Als je er vandaag voor zorgt dat je gelukkig bent, dan zul je dat in de toekomst ook blijven doen. Eigenlijk een hele simpele mindset maar voor ons piekeraars toch wel een eye opener). Met deze wijsheid op zak doan we nog un pilske op ut strand en goan noar hoes.

In de oavend laupe we nog un rundje strand um de prachtige moan te zeen en dan duiken we ut bed in.

de maan op het water Schoem van de zië en de moan avondzicht

thuis

Af en toe heb ik van die daag det ik ut neet ken laote um youtube doar te scrollen en te lachen/huile um de hysterie van ut thirdwave feminisme en genderidentity geneuzel. Wat unne onzin allemoal, maar goad idder meug zien wie ut zich veult denk ik dan maar.

5 augustus 2020

We weare wakker en proate nog huul ff doar euver de femidiscussie (heel even, volgens mij wist je dit er de gehele dag tussendoor te weven). De Genderdiscussie is aafgeschreven, f*ck identitypolitics. Ut is um te huilen. Um de gedachten wear op ut normale spoor te zetten richten we ôs maar weer op de heg.

Jan aan het hakken de tuin work in progress

Dea kump dr alweer un stuk beater oet te zeen. Ut is inmiddels wal erg werm en vochtig aan ut weare en als we halverwege de heg zien houwen we de pin dr in en zien we kloar veur vandaag.

Pause met Maté Gans aafgepeigerd

Tom vermaakt zich ook wel

Een beestenboel bij Frenkie

Zelfs Tom is voldaan en aafgepeigerd van ut kluiven. In de middags kump Guille nog de langs um ut zonnepaneel te verplaatsen en we kriege bericht van Paula det ut nieuwe matras onderweag is. Morgen of euvermorgen zalle dr zien. Des fijn want ut huidige matras met un palletbasis verdwiend inmiddels tussen de planken richting de grond :)

Matras is op Matras is op

(Jan zij zelf vanochtend nog, volgens mij zit mijn linker bil nu geklemd tussen de planken van het pallet, niet best).

Proost

Met un pilske in de hand geniete we van ut heerlijk weer en de prachtige zonsondergang en dan is de daag weer veurbeej. We trakteren ôs zelf nog met unne goaie pizza dea gewuun thoesbezurgt wuurd.

Zonsondergang

Pizza!

6 augustus 2020

Ut veult bijna als "Groundhogday" maar ge geluuf ut of neet maar ouk vandaag start de daag zoeals altied met un goaie strandwandeling um ut ontbijt te hoale en dan op noar Mali um verder te goan woar we gisteren ouk mei bezig waren.

Strand

De prikkelstroek umgeduipt tot broamestroek wuurd verder aafgekapt. Zelf met handschoan aan komme die irritante kleine stekels wie cactus dr doarhear en um de paar minuten wuurd dr wear un vezameling oet de hand geplukt. Huurt dr beej maar wal vervelend (ik noemde Jan al een emoboy met alle krassen op z'n polsen. Vond hij niet zo grappig). Ut groëte geschut wuurd dr beej gehoald en met biel en koevoet weare de takke ein veur ein verwijderd.

de gft wordt verbrand Gft ophaaldienst. Naja verbrandt de boel maar terplekke

Pleun aan het werk

Ut aafval wuurd weer noar de euverkant van de stroat gesleipt woar de gemeintewerkers inmiddels de boel aan ut opbranden zien. Det gebeurt gewuun terplekke, wal zoë handig. Teage ut einde van de werkdaag komme Henk en Maya langs en ontvangen we ôs twiede salaris!

Ondertussen wachten we nog op en zeer belangriek telefoontje want ouk vandaag ken ut nieuwe matras komme. Als we thoes komme ploffen we dan ouk op de bank en genieten van ôs zelfinelkaargeflanste Bioscoopscherm.

Chill time

Helaas geit de telefoon neet euver dus det wuurd nog unne daag wachten.

7 augustus 2020

Ut wear is volledig umgeslage als we wakker weare en ut reagend piepesteale. Un goad excuus um vandaag weinig te doan anders dan aan ut blog werken. Ik laup un paar daag achter en zondaag is toch ut plan um deze wear te plaatsen. Halverweage de daag vinden we ut goad geweas.

Het is koud Internationale bier dag Gedoe zo'n zelfontspanner

jammm

Ut is international bier daag, dus in de reage laup ik wal nog op en neer noar El Puente veur un paar pilskes en un paar kleine boedschappen woaronder eier. Die weare heej per 6, 12 of 36 verkocht. En neet zoeals beej ôs in duuskes maar gewuun in plastic zakjes (werkelijk alles wordt hier in plastic verpakt dus op verschillende plekken in het dorp lachen ze al standaard 'no plastic? No plastic'). De eier zien ouk ontzettend vers en de heufs dr maar teageaan te tikken of ze zien al kapot en vandaag krieg ik ut veur elkaar nog veur de aankaup ein ei te breake. De kassamedewerker kiekt mich aan, lacht unne kier en zeet det ken gebeure. En dan meug ik gewuun aafrekenen en met un zakje kapot ei laup ik de winkel oet um deze vervolgens thoes geliek maar in de pan te goeie. Niks wuurd heej weggegoeid.

Wanneer Jan knoeit, knoeit hij goed

De rest van de daag blieft ut regenen en ut is ouk erg benauwd. Zou dit ouk un hittegolf zien net als in Nederland?

8 augustus 2020

Zoeals ge wal doar had is ut matras neet gekomme dus ouk vandaag weare we zoe ongeveer wakker tussen de planken. En ouk vandaag regent ut dus weej doan vreej weinig. We doan un rundje euver weer un mistig strand en we leggen de letste hand aan de blog.

Strand Mist op ut strand

Vandaag is ut zaterdag dus ut matras zal wal neet komme en doar legge we ôs dan ouk beej neer. De ierste week van ut 36ste leavensjoar zit dr op en um 9 oar (op een zaterdagavond notabene) liggen we alweer in bed. Alde minse, haha.

Zeen ze greuie

1. Vonnie:
    9 augustus 2020
    Altied leuk um te laeze wie
    Ut met och geit.. en waat geej dot.. haopelik kump de matras snel..... lekker dich taege elkaar aan ligge en gezond blieve.....❤️
    Dieke kusmoelkes van mich
  2. Anita peijzel v,t Santstraat Nijmegen:
    10 augustus 2020
    Met plezier gelezen ,jullie verslag "Alla Limbapke" Heel veel liefs Anita ❣️❣️❣️