Catch my disease

16 maart 2020 - Montevideo, Uruguay

***Corona Update***

Iedereen zit thuis, de wereld zit in quarantaine en we merken dat mensen nieuwsgierig zijn hoe het met ons gaat. De laatste twee weken zijn we in zuid Brazilië en Uruguay geweest. Even back to basics, met z'n tweeën langs de kust, genieten van de nazomer en aanrommelen op campings (zonder WiFi) in een tentje. Mega genieten zoals je begrijpt en zonder WiFi krijg je eigenlijk niets mee van het nieuws en zo het Corona virus (heat toch zien veurdeile zoë zonder mobiel). Tot we zaterdag ochtend wilden vertrekken en van andere camping gasten (twië Chilenen zien hals euver kop  truuk motte goan um te hoape det ze Chili  nog in komme) hoorden dat er verschillende evenementen waren afgelast vanwege het virus. Gezien ons plan was om langzaamaan terug te reizen naar Paraguay om daar het Assuncion Festival mee te pikken (Lollapalloza is al verlaatst en de line-up van Assuncion is heej sterk aafhankelijk van), ineens op de tocht leek te staan besloten we toch nog een dag in Barra de Valizas te blijven en uit te zoeken wat er precies gaande is. Gezien we hier niet op voorbereid waren was dit een kort research in verband met lege batterijen en het gemis van stroom (ze laupe heej met peard en wagen gewuun nog euver stroat of de peard loate zichzelf oet) Onze conclusie was in ieder geval dat er nog niets zeker was over Paraguay dus dat we ons plan gewoon aan konden houden. De volgende ochtend wees onze camping eigenaresse erop dat Argentinië de grenzen had gesloten (heej reageren ze wat adequater en zien ze iets wat rigoureus). Je mag het land wel in maar niet meer uit. Gezien ons plan ons door Argentinië bracht, namen we ons voor om het 's avonds eens rustig uit te zoeken. De invulling van de rest van de dag laat ik nog even in het midden want dat lees je waarschijnlijk over een paar maanden als we bij zijn getypt ( we weten dat dit een terugkomend probleem (Mien schuld, noëit groët fan van hoeswerk geweas) is maar in het Limburgs typen op een mobiel is best lastig, we werken eraan (Naja, Pleun herinnert mich door dagelijks aan. Ut moeilijkste is ut dr umhear proate maar det lukt aardig). 'S middags aangekomen in Montevideo lazen we dat Uruguay vrijdag de grenzen heeft gesloten (En de grenseuvergangen zien al un doolhof af en toe) . Er zijn nog geen tien slachtoffers van Corona in het land maar uit voorzorg komt niemand het land meer in of uit. Tot na Pasen zullen we hier dus nog wel zitten. Gezien in Nederland het hek van de dam is met het hamsteren van toiletpapier (heej zien ze slummer en hebben un bidette) en het sluiten van de scholen toch een klein bericht. Momenteel zitten we voor een weekje in Montevideo (Argentinië is van de baan aangezeen ze inmiddels alle neet spaassprekende minsen van stroat plukken en in quarantaine zetten) en zijn we opzoek naar vrijwilligerswerk om de tijd in Uruguay zinvol te besteden (In Uruguay is ut leave neet zoë moelijk en maken ze zich ouk neet snel druk). In de tussentijd genieten we van de zon en ontdekken we de stad. De winkels zijn hier nog open en de schappen liggen even vol als anders (heej eate ze de hamsters/cavia's ouk op). We hebben dan ook al snel geconcludeerd dat er vervelendere plekken zijn om vast te zitten. Met ons gaat het dus hartstikke goed en we zijn nieuwsgierig waar alle ontwikkelingen ons wel en niet gaan brengen. We zijn in gedachte veel bij jullie in deze periode en hopen dat iedereen het goed maakt. We wensen jullie vooral veel rust en liefde in deze rare cocoon periode.

Zonnestralen op het dakterras

1. Sanka:
    17 maart 2020
    Hallo Jan ik bent blij eindelijk hoor ik iets van jullie 😎😎😀😀. Ik ben op curacao om mijn broer even te helpen met alles wat een beetje. Ik blijf tot 28 maart op curacao. Binnen kort komen wij tegen op curacao samen biertje drinken of wijn hahhahhaa .Hier is nog rustig met alle elende van de Corona . Tot ziens Grtjes Sanka
  2. Erik Peperkamp:
    17 maart 2020
    Hey schatten, we hadden al gehoord dat jullie op je plek zitten in Uruguay, maar fijn om meer te horen hoe jullie het maken. Nichtje Eline moest terugkeren uit Vietnam omdat daar alles gesloten was vanwege Corona. We maken er in deze crisistijd het beste en genieten ook van de rust die het brengt. Veel plezier daar!
  3. Eline:
    17 maart 2020
    Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Dikke knuffel.
  4. Elisa:
    17 maart 2020
    Wij maken het ook goed. Scholen dicht dwz lessen via internet. Nooit gedaan dus leuk. En we komen toe aan alle dingen die anders blijven liggen. De badkamer maakt mooie vorderingen. Ook is het voorjaarszonnetje heerlijk. Die coronavakantie is zo slecht nog niet voor ons. Het voorjaar lijkt losgebarsten. Hopen dat we gezond blijven en allen met ons.